Sunday, December 5, 2010

ANDAI AKU...

ASSALAMUALAIKUM
HYE HO HYE HO HYE HO!!
http://www.emocutez.com

Wo... Kali ini wa mau join segmen dari...
ABG BEN!!

dan segmen itu adalah...
JENG JENG JENG!!
tengok entry pon tau..
huhu 

ANDAI AKU 
(sila klik untuk keterangan lanjut!)

Huhuhu
Maka aku memulakan langkah ku..
http://www.emocutez.com

KITA MULAKAN SEKARANG!!


Nyatakan pengarah filem malaysia dan luar negara yang anda minat ...

Edry Abd. Halim (MAGIKA)

Tim Burton (Alice In Wonderland)

KONSEP FILEM YANG SAMA KAN?
FANTASI!!

Nyatakan filem malaysia dan luar negara yang telah anda tonton berkali kali ..




Kenapa mereka menjadi pilihan anda ?

K R E A T I F & H E B A T


Jika anda seorang pengarah filem dan diberi budget yg besar untuk mengarahkan sebuah filem , filem yang bagaimanakah yang ingin anda bikin ..

FILEM ADAPTASI DARI PENULIS THRILLER NO 1 MALAYSIA


Tajuk FILEM anda tu ..

Peminat karya beliau mesti tau cite nih kan??
Dan I berangan-angan untuk menjadi pengarah kepada keempat-empat kesinambungan trilogy BAGAIKAN PUTERI!!

Check it out!!






Ceritakan serba sedikit (sinopsisi )  filem anda itu ..

Berlatarkan zaman kesultanan melayu Melaka..
Seorang pahlawan tanah melayu, yang menuntut ilmu di tanah seberang, 
Acheh Indonesia..
Laksaman Sunan, nama yang tidak asing lagi..
Membanteras kepada segala kejahatan
angkara Taghut Laknatullah..
Sebuah kehidupan yang penuh dengan cabaran dan keperitan..
Sedikit demi sedikit 
Sebuah Epilog Cinta yang penuh pengorbanan
CINTA
Hanya pada tuhan yang satu...

"Sebagai manusia... aku sayang padamu..."

Peminat novel nie mesti tau kan??? Hihihi
Yang tak tau lagi!!
Cepat-cepat  pergi  cari Keempat-empat novel nih!!
Bezzz....

Ok... siapakah yang bakal anda pilih untuk menjadi hero dan heroin serta penjahat dalam filem anda itu ..

Pergh...
Puas ku fikir-fikir dan ku pertimbangkan.. 
Inilah barisan pelakon handalan..

Asyraf sebagai Laksamana Sunan

Remy Ishak pun cara gak!!

Lisa sebagai Haryani

Awal sebagai Dani

Maya Karin sebagai Ratu Sulaman @ Ratna

Diana sebagai Catalina.. 
Muka pon dah cam orang puteh kan? Huhuhu
Sesuai la tur..

Vanida sebagai Luna
Perempuan bangsa Polip yang mencintai Sunan...

M.Nasir sebagai Hang Tuah...
Ala... ni amik jerk dari Puteri Gunug Ledang.. 
Hihihihihi

Tiara sebagai Puteri Gunung Ledang..

Hang Tuah dan Puteri Gunung Ledang ni, watak sampingan..
So.. kire..
Special Appearance la..
Hihihi

Ida Nerina sebagai Nyi Burga Kelara @ Maharani
Sebab muka dia klasik kan?? 
Eyh.. erk??
Huhuhuhu

Adlin sebagai Taghut!!
Watak antagonis utama!!
MELETUP!!

Apakah anda perlukan pelakon antarabangsa dalam filem anda itu ? Jika ya , siapa ?

Marshanda sebagai
Gadis Acheh berketurunan Manggala..
Lupe plak nama watak tur.. Adoi....

Lokasi pengambaraan filem anda tersebut...

KL
Kepulauan Acheh
Melaka
Perairan Melaka
Hutan Simpan Pahang
Gunung Ledang
Jakarta

Banyak lagi la...
Huhuhu


Sasaran kutipan ..

Erm... Sebuah Filem jerk dah RM12 juta..
Kalau empat-empat..
Kire la sendiri..
Kah kah kah kah
Nak kalahkan Dr. Rozmey la plak..

Pendapat anda , apakah filem negara kita semakin menunjukkan peningkatan atau sebaliknya ? Jelaskan tidak lebih 100 patah perkataan ..

Insyaallah..
Usaha tangga kejayaan..
Sebagai anak melayu..
Kita kena support filem tempatan..
Ye la kan.. ada orang tengok movie..
Filem-filem hollywood jerk..
Filem-filem melayu..beli DVD..
Kalu Ori takpe la jugak..
Ni.. Dok pergi support
LANUN CETAK ROMPAK..
huhu
fikir-fikir la sendiri ye...

PENGARAH??

Nurul Khasanah Marikan @ Shana

Hahahahha Berangan jer lebih...

KRU Studios dah buat pengambaran gempak MERONG MAHAWANGSA..
Huhuhu
Kalau trilogi Bagaikan Puteri ni di filemkan...
Aduh.. MELETUP kot!!
Senang-senang jer I berangan nak filemkan trilogi ni..
Padahal pelaksanaannya..
Aduh.. I pon tak tau macam mana..
Tapi I betul-betul berharap kalau trilogi ni difilemkan..
Tak pon.. buat drama ker..
Haahhaha

Kepada peminat Ramlee Awang Mursheed..
Sama-samalah kita berdoa..
Kalau nak bagi cadangan pelakon pon boleh jugak..
Hehehe..
Panjang pulak entry nih..
Huhuhu

LAPAR!! MAU MAKAN!!

TEEHEE!!
Bye Ho!!
http://www.emocutez.com




Thankz for reading!!(^_^)

25 comments:

mOoN said...

wow...
pasti meletup...
good luck...;)

luna said...

waa...imaginasi yang best! sy x baca novel R.A.M tu..tp bile baca entri shana ni, rasa x sabar lak nk g tgk kalau betul2 ada filem dia nnti..hehe

Lady Shana Sweet said...

tengs..luna n moon..
huhu senang2..
bacalah novel nih..
sangat bez...

(^_^)

AdiaLuze said...

Waaahhh...Ni portfolio yg bagus..Siap ada gamba tuuuuu...gempaq :D

Aisyah AR said...

Kalau betullah cerita Bagaikan Puteri dan Cinta Sang Ratu difilemkan, akan menaikkan martabat perfileman malaysia yg ketandusan idea ni.

penggunaan bahasa yg sgt indah!!!! penceritaan yang amt menarik!!! sampaikan reader blh bygkan situasi yg cuba digambarkan. ini mmg cerita terbaik!

sya baca byk kali kot! kemaruk punya pasal!! ahhaha!

Good Luck bloggers!!! Keep it up!!

Siti Noraisyah said...

huhuuu... dh lama tak baca novel..^^

mR.sYaH said...

mmg menarik sgt2..

CaRr JaliL said...

siap bergmba lagi..hohoh

FeeZ~Hafizah~cucuatokaji said...

waahhh....best2...sebab saya juga suke dengan buku ramlee awang murshid..kite serupa..serius best citer die....i likeee
"REALITI dunia sementara @ feez-cucuatokaji""

Cik Hasnah said...

Wah siap ngan gambar2 lg...

Jom kongsi2 idea ngan saya di
http://asnachannel.blogspot.com/2010/12/segmen-ba-andai-aku.html
=)

fikri_anak_enishak said...

wowww!!!

Cik Kira said...

sangat meletup nihh!I like!hahaha
nak sangat tgok filem berdsrkan buku2 RAM!!wuwuwu I'll vote u!

Syafiq Rosli said...

hoho..nice one la..

hasrul hassan said...

Salam .. dah kreatif dah cuma sinopsis pendek sangat untuk ceritakan kisah ni.

http://hasrulhassan.blogspot.com

Matika Love said...

wahh2.mne boleh mamat kne tinggl ni....pilih laaa filem pertama malaysia yg akan membawa impak besar dalam industri filem malaysia..

Matika Love said...

wahh2.mne boleh mamat kne tinggl ni....pilih laaa filem pertama malaysia yg akan membawa impak besar dalam industri filem malaysia..

nazirulhazwan~ said...

nak jadi pelakon! tolong2

-Ain-Dak In- said...

ahhh..sgt gempaq artis2 pilihan tok novel2 tu...
sgt care....

:- ainnia(ramfc)

Gen Fujita said...

Banyak cerita2 Ramlee Awang Murshid yang boleh direalisasikan, fan base dia ni memang sangat besar.

Lulu caldina said...

eheh..awak mmg sesuai pakai tudung pink..sesuai sangat..

semoga berjaya dalam dunia blog eh..

Lady Shana Sweet said...

Semua orang macam tertunggu-tunggu novel Ramlee Awang Mursheed di filem kan..
Kita dah ada ombak rindu..
Dah ada Lagenda Budak Setan...

Skarang kita nak Trilogi Bagaikan Puteri!!!!

aisy melur said...

i support u punye effort!
i like diz very much.
barisn plakon pon i suke semue...
pandai pilih, tahniah(^_^)
same2 la kite support filem melayu...
ni bley klh twilight...hehehehe...
hidup trilogi Bagaikan Puteri!!!
(>.<) kyaa!!!! x sbr tunggu ia jd kenyataan.

Lady Shana Sweet said...

I sangat mengharap kewujudan kronologi inih!!! thankz smua!!

Anonymous said...

yer miss shana..sy pun sgt minat dengan karya2 RAM..sgt2 berharap agar novel kronologi Bagaikan Puteri,Cinta Sang Ratu,Hijab Sang Pencinta, Cinta Sufi dan yg terbaru Sutera Bidadari dapat difilemkan..sangat2 teruja..hampir beberapa pelakon yg sy fikirkan ada yg sama dengan apa yg miss shana fikirkan..cuma watak Ratu Sulaman tu mcm x sesuai je maya karin..sbb nnt dia bergandingan dgn Ashraf Muslim..mcm x sesuai jer..mgkin watak Ratu Sulaman tu diberi pada Ayu Raudhah?erm..skdr cdgn & angan2 juga..dan Maya Karin boleh diberi watak Permaisuri Sutera dalam novel terbaru..iaitu isteri kpd Raja Romania di mana Raja Romania juga adlh salah satu watak utama dlm novel nih..sgt mengujakan..=)

Aisyah samad said...

sgt bersetuju dgn cik shana..hrap sgt filem ni dpt diterbitkn...n kalo xsilap gadis acheh tu bernama saliha..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...